رئیس کل دادگستری زنجان: کمپ ماده ۱۶ نگهداری و درمان معتادان در زنجان شهریور ماه به بهره‌برداری می‌رسد

8:46 - 25 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۷۹۴۷
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری زنجان: کمپ ماده ۱۶ نگهداری و درمان معتادان در زنجان شهریور ماه به بهره‌برداری می‌رسد
رئیس کل دادگستری زنجان گفت: با پیگیری‌های انجام شده دستگاه قضایی و حمایت استاندار زنجان کمپ ماده ۱۶ محل نگهداری و درمان معتادان در زنجان در شهریور ماه مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت که اقدامی خوب با ظرفیت پذیرش بالا نقش مهمی در درمان معتادان خواهد داشت.

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام والمسلمین علی فرجی برحق در جلسه صمیمی با فعالان و درمانگران معتادان استان زنجان گفت: معضلات و آسیب‌های جدی مصرف مواد مخدر برای جامعه و خانواده‌ها بسیار مخرب است که انجام اقدامات موثر در حوزه پیشگیری و درمان معتادان یک ضرورت است.

وی با بیان اینکه همه متولیان امر و مراکز درمان معتادان بایستی با جدیت به این مقوله عنایت کنند، افزود: بر اساس مبنای اعتقادی همه ما و خاصه تاکید آیه ۳۲ سوره مائده که می‌فرماید، نجات یک فرد به منزله نجات جامعه است و احساس مسئولیت و ایجاد حساسیت به امر درمان معتادان و نجات آن‌ها مورد اهتمام قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری زنجان با اشاره به اینکه گرفتاری‌های که معتادان برای جامعه و خانواده‌ها بوجود می‌آورند، مشکلات و گرفتاری همه است، اظهار کرد: با تقدیر از تلاش‌های مراکز درمانگر معتادان اعم از بخش خصوصی و دولتی انتظار ما اهتمام ویژه اقدامات اثر بخش در این مقوله است.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرجی برحق تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده دستگاه قضایی و حمایت استاندار زنجان کمپ ماده ۱۶ محل نگهداری و درمان معتادان در زنجان در شهریور ماه مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت که اقدامی خوب با ظرفیت پذیرش بالا نقش مهمی در درمان معتادان خواهد داشت.

رئیس کل دادگستری زنجان با اشاره به گلایه فعالان مراکز درمان معتادان از عدم افزایش سقف پذیرش مراجعین در این مراکز گفت: در صورت امکان ارائه خدمات به معتادان دراین مراکز ظرفیت پذیرش افزایش یابد و نکند از پذیرش افراد ممانعت شود.

وی توجه به امر پیشگیری و آگاه سازی جامعه از آثار و خطرات مخرب مصرف مواد مخدر را امری ضروری برشمرد و گفت: از برنامه‌های دادگستری استان حضور قضات در مدارس و دانشگاه‌ها برای تبیین این موضوع و آسیب‌های ناشی از مصرف مواد مخدر است. 

در ابتدای جلسه فعالان مراکز درمان معتادان و مدیران و متولیان امر گزارشی از اقدامات و مشکلات موجود در حوزه خود ارائه و خواستار حمایت ویژه از این مراکز برای ارائه خدمات بهتر به معتادان شدند. 

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *